keskiviikko 1. tammikuuta 2014

Vuoden hyvät jutut

Tiedän, monia varmasti kyllästyttää kun bloggerin hallintapaneeli täyttyy erilaisita 2013 -aiheisista postauksista, mutta teen nyt kuitenkin myös itse. Tosin ajattelin tehdä tästä vähän erilaisemman, keskityn vain niihin hyviin asioihin, joita tänä vuonna on tapahtunut enemmän kuin viimevuosiin yhteensä.

18 täyteen

Täytin helmikuussa tosiaan 18 vuotta vihdoin ;) hui, kohta tulee jo 19 täyteen!


Omilleen muutto



-Se oli tän vuoden isoin juttu varmasti, ja vaikutti ihan kaikkeen. Täytin 18 helmikuussa ja maaliskuun alussa muutin tähän tukiasuntoon eli olen nyt asunut täällä jo yhdeksän kuukautta! Ei tunni niin pitkältä ajalta. Olen oppinut ottamaan vastuun itsestäni ja hoitamaan asioita itse ja olen tykännyt kyllä hirveästi asua yksin, en yhtään viihtynyt lastenkodissa loppuaikoja. Ei ole kertaakaan tullut ikävä sinne takaisin, mitä vähän kuitenkin ihmettelin. No, ihan hyvä vaan, ainakin merkki siitä että oli hyvä aika muuttaa omilleen :) Ei kaikki tietenkään ole ollut ihan helppoa mutta olen kuitenkin selvinnyt kaikesta huolimatta ihan hyvin!
Ja olen tyytyväinen että sain muuttaa tähän tukiasuntoon , huomasin aika nopeasti että olisi ollut aika erilaista ihan yksin. Nyt toivotaan että saisin asua täällä mahdollisimman pitkään enkä nyt ihan lähiaikoina joudu pois muuttamaan :-)

Luottamus hoitajaan ja terapeuttiin

Opin vihdoin luottamaan syömishäiriöpolin hoitajaan ja aloin odottamaan käyntejä kun sai purkaa ajatuksia ja sai sellaista tukea mitä en terapeutilta saa syömiseen. Uskon että sillä oli aika iso merkitys siihen missä tilanteessa olen nyt, luulen että menisi paljon huonommin jos en siellä olisi puhunut mitään enkä ottanut apua vastaan. Ainoa että nyt vaihtuu hoitaja..Mutta parempi että nyt kuin vaikka puoli vuotta aiemmin! Ja olen myös oppinut terapeutille puhumaan paremmin, toivottavasti opin koko ajan yhä enemmän :)

Koulun vaihto

Päätin lopettaa iltalukion ja hain vuoden kestävään ammattivalmentavaan koulutukseen ja se oli todella hyvä päätös, onneksi tukihenkilö ehdotti sinne hakemista! :) Olen tykännyt käydä siellä, ei ole liikaa stressiä koulusta ja olen oppinut koulussa olemaan hurjasti avoimempi ja uskallan viitata tunnilla ja muutenkin olen mukana aktiivisesti. Ja olen oppinut olemaan sosiaalisempi, koulussa kun joka päivä näkee kaikki ryhmäläiset, iltalukiossa ei ole sosiaalinen kenekään paitsi ennenstään tuttujen ihmisenSe pelotti aluksi mutta nyt se tuntuu ihan luonnolliselta eikä ole kauhean ulkopuolinen olo :)

Tulevaisuuden suunnittelu

Olen saanut koulusta ideoita siihen, mitä haluaisin tehdä tulevaisuudessa työseni ja mihin haen opiskelemaan jne. Se on myös tosi iso juttu koska ei mulla ollut mitään käsitystä mitä haluan tehdä ennen kuin menin tuonne. Terapeuttikin välillä päivittelee sitä kuinka suuri ero on vaikka vuoden takaiseen, en edes miettinyt tulevaisuutta realistisesti, eikö ollut mitään haaveita tai suunnitelmia, ei mitään. Lukionkin käynti oli ihan päämäärätöntä ja suorittelin kursseja miten sattuu, pelkkiä kivoja tai helppoja kursseja enkä uhrannut paljoakaan ajatuksistani tulevaisuuden suunnittelulle. Nyt mulla on edes vähän hajua siitä mitä tulen mahdollisesti tulevaisuudessa tekemään :) tai ainakin tiedän pari vaihtoehtoa mihin haen opiskelmaan. Lääketeknikko ja laborantti on ne kiinnostavat tällä hetkellä :)

Kaverit

Muuton jälkeen olen pitänyt kavereihin selkeästi enemmän yhteyttä, tai olen nähnyt paljon enemmän ja useammin. Helpotti jotenkin hirveästi kun ei tarvinnut suunnitella kaikkea menemistä ruokailujen mukaan eikä tarvinnut aina ilmoittaa mihin menen ja milloin tulen ja kenen kanssa olen jne. Ja kämpän sijaintikin vaikuttaa, lähteehän täältä helpommin kun pääsee kävellen kymmenessä minuutissa keskustaan eikä tarvitse bussia!

Voinnin paraneminen

Vointi on parantunut viimeaikoina kohinalla, masennus ainakin. Olen alkanut uskomaan paranemiseen ja oikeasti saanut siihen motivaatiota, olen tajunnut että ei mun kannata kuolla, ei elämä niin kamalaa olekaan loppujenlopuksi. Paranen koko ajan ja tulen paranemaan kokonaan. Syömishäiriönkin suhteen paranen koko ajan, olenhan paaaaaljon terveempi kuin lastenkodissa vuosi sitten :)


And last, but not the least,

Ihana uusivuosi

Tähän saakka olen viettänyt uudenvuoden lastenkodissa hoitajan kanssa tai tädin luona, tänä vuonna olinkin L:n kanssa ja oli tosi kivaa :). Syötiin tortilloita, vuokrattiin leffa ja ostettiin irttareita ja sitten leivottiin vielä banoffeeta ja herkuteltiin kunnolla ;)


Tämä me vuokratiin, oli hyvä, voin suositella :)

Tämä oli L:n oma ja sitäkin voin lämpimästi suositella, idea oli todella hyvä! Tosin jossain kohtaa meni vähän yli mun hilseen mutta silti oli hyvä :D 

Banoffee by minä ja L, NAM! 
Ihan törkeän hyvää. Kaakaot meni vähän miten sattuu, mutta maku oli silti ihana ;) 
nimimerkillä alle puolet jäljellä....
ehkä paras leivonnainen i k i n ä ja mä sentään normaalisti inhoan kermavaahtoa :D 



No tulikin kirjoitettua vähän pidemmästi noista, mutta ei se mitään, ne lukee ketä kiinnostaa :) kirjoitin kuitenkin aika yleisesti enkä jokaisesta ihan pienestä jutusta erikseen!

Nyt toivotan teille hyvää uuttavuotta! :)




4 kommenttia:

  1. ihana kuulla että sun vuoteen on mahtunut niin paljon kaikkea hyvää!! :) vitsi mul on omana noi molemmat leffat, mut veronika päättää kuolla on blue-rayna ja meil ei pysty kattomaa ni en oo nähny sitä vielkää!! haluisin kyl ku oon lukenu sen kirjan ja oli niin hyvä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Aaa, voiei :( mä en sittaas oo sitä kirjaa lukenu vaikka on pitänyt:D no ehkä mä saan sen uetuu täs joku päivä :D

      Poista
  2. Hei saisko ton leivoksen reseptiä?? Näyttää tosi hyvältä! (:

    Sit mun piti kysyä, että ootko koskaan kirjottanu tänne blogiin postausta sun lastenkotiajoista ja siitä miten päädyit sinne? Olis kiva lukea, jos siis vaan haluat sellasista jutuista tänne kirjottaa (:

    Hyvää tätä vuotta sulle!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. http://www.hs.fi/ruoka/reseptit/Banoffee/a1349756635099 tuon ohjeen mukaan me tehtiin se eikä oo todellakaan vaikea! :) siin vaan menee vähä aikaa ku pitää se maito keittää :D

      http://findthewill.blogspot.fi/2013/02/huostaanotto-ja-sijoittamisselvitys-2002.html ja tossa on ainakin postaus siitä miks jouduin lastenkotiin. ei taida siitä olla erikseen postausta millasta oli asua siellä kun oon koko ajan vaan kirjottanu siitä hetkestä :D mut löytyy mult sit tommonen http://findthewill.blogspot.fi/2012/11/erikoispostaus-elamaa-lastenkodissa-osa.html ja tommonen http://findthewill.blogspot.fi/2012/11/elamaa-lastenkodissa-osa-2.html mis on yeisesti siitä lastenkodista :) mut vois ehkä nyt kun ei enän siellä asu niin jonkun yleisen postauksen juuri mun elämästä siellä :)

      Kiitos, sullekin <3

      Poista

Kiitos jo etukäteen kommentista, arvostan kaikkia sanoja:)♥
Kommentinvalvonta on käytössä joten voit sanoa jos et halua kommenttiasi julkaistavan:)
Vastaan kommentteihin pääasiassa omaan blogiini.