torstai 13. helmikuuta 2014

Ihana yllätys! (+muuta höpinää)

Täänään törmäsin toiseen entiseen omahoitajaani osastolta! Oli tosi kiva törmätä ja kertoa kuulumisia :) Oon viimeks nähnyt sen osastolla aika tarkkaan 2 vuotta sitten! Oon välillä miettinyt että olisi kiva törmätä siihen ja nyt se tapahtui :) Oli ihana kun oli positiivista kerrottavaa! Tykkäsin kyllä kyseisestä hoitajasta osastolla, mun molemmat omahoitajat oli ihania. Toinen ei pahemmin kaupungilla liiku niin ei tulla kyllä törmäämään varmaan ikinä:/ Mutta toiseen oli kyllä kiva törmätä :)

Se oli ensin vaan jotain et "Ootpa nätti. Mä vaan rapistun ja sä kaunistut. No säki tuut perässä sit joskus:D" ja mul oli oikeesti vitun ruma olo ku naama kiilsi ja meikkivoiteet kulunut ja väsynyt pitkän koulupäivän jälkeen ja hiukset päin persettä ja muutenkin. Meinasin revetä kun se sano sen mut pokka piti sentään.

Huoh, nyt pitäis siivota niinkun oikeesti. Eilenkin piti mutta hups, mitenkäs tässä kävi niin että kämppä on edelleen kun pommin jäljiltä ja mä istun koneella kirjoittamassa turhaa postausta. Itseni tuntien siivoan vielä kuumeisesti lauantaina juuri ennenkun vieraat alkaa tulla... no katsotaan jos saisin tän tänään suht kondikseen. Ei kan tän mikään supersteriili tän kämpän tarvii olla kavereita varten?

                                                     
                               
Keittiö ja olohuoneen pöytä tällä hetkellä tästä sohvalta katsottuna...:D tosin keittiö alkaa olla aika siisti, eikä tosta kuvasta edes nää mitään. 
Olkkarista ei voi samaa sanoa...




J lupas vähän tulla auttamaan mua mm. boolin tekemisessä ennenkun muut tulee! Ja olin sen kanssa ostamassa jotain vaatetta baariin ja löysinkin paidan ja korun bikbokista. Voin kertoa että ahdistaa paita päällä...mutta en mä voi huppariakaan laittaa.Tässä pieni sneek peak:
;)



En edes tiedä ketkä kaikki sinne synttäreille on nyt tulossa. Luultavasti 4 tai 5 ja 2 lähtee niistä baariin mun kanssa... M:llä on risteily juuri lauantaina niin se ei pääse. No ehin mä sen sitten myöhemminkin nähdä :)
Huomenna kauhea leipominen vain, L onneksi auttaa! Kiitos <3


Tänään oltiin kesken koulupäivän katsomassa penkkareita, puoliksi suostuttelin opettajat päästämään meidät sinne kun kaikki entiset luokkalaiset ja oman päivälukion ryhmäläiset joiden kanssa opiskelin vuoden oli siellä. En mä tunnistanut kun O:n ja muutaman oman lukioryhmäläisen mutta oli ihan kiva nähdä edes ne!

Mulla oli maanantaina sellanen HOJKS-keskustelu (hojks=henkilökohtainen opetuksen järjestämistä koskeva suunnitelma) ja aiheena oli yhteishaku. Se nyt oli aika selvää kun tiedän mihin haen. Tosin olisi hyvä kolmas vaihtoehto keksiä...En usko kyllä että keksin. Mutta kuitenkin hyvin suurella todennököisyydellä pääsen ekaan tai tokaan viahtoehtoon niin ei sillä niin väliä edes ole :) Opettaja kehui kauheasti että käyn hyvin koulua ja autan muita sen sijaan että olisin ylimielinen sen takia että osaan monet asiat vähän paremmin kuin monet muut. Ja opettaja vaan oli että se kuulemma aina prässäilee mun todistuksella kun on niin hyvä todistus että jne. :D En itse ole ikinä pitänyt sitä mitenkään hyvänä, johtuen peruskoulun luokasta jossa olin selvästi keskitason alapuolella. On outoa että yhtäkkiä olenkin paras meidän luokalta vähän päälle kasin keskiarvolla. Ei tuolla usein noinkaan hyviä keskiarvoja nähdä kun se on erityisopetusta johon tullaan useimmiten erilaisten oppimisvaikeuksien takia ta ei päästy mihinkään muuhun kouluun (joka johtuu usein huonosta keskiarvosta).

Okei joo mitä mä nyt selitän taas, anteeksi. Ainoa kritiikki mitä sain oli edelleen siitä että vaadin itseltäni liikaa ja mietittiin just sitä että pitää muistaa sitten seuraavassakin koulussa etten vaadi itseltäni liikaa, varsinkaan kun mun koulut ei ole mitään ihan helpoimmasta päästä. Kemiaa,kemiaa,kemiaa (ainakin ykkösvaitoehto) :D Toivottavasti sitten jaksan opiskella siellä! Vähän kyllä jännittää kun miettii miten vaikka päivälukion kemiantunnit meni... Okei sillon olin just päässyt osastolta ja diagnooseina oli kuitenkin psykoottistasonen masennus ja anoreksia niin ei ihme ettei voimat riittänyt samassa jaksossa pitkään matikkaan, kemiaan, fysiikkaan ja biologiaan. Olin siis luonnontieteelllisellä puolella, siksi tuollaiset valinnat. Ja olin kesken ekan jaksonkin muutaman päivän osastolla niin sekin vaikutti.
Mutta ammattikoulussa kemia on kuitenkin ihan erilaista, lukiossa se on niin paljon teoriaa (ekoilla kursseilla varsinkin) mutta ammattikoulussa on enemmän käytäntöä.

Mutta kai mulla on sitten "haaveammatti" pysynyt suht samana kun peruskoulussa ajattelin että menen lukioon luonnontieteelliselle linjalle ja opiskelisin sen jälkeen bioanalyytikoksi. Nyt se on vaihtunut ammattikoulun laboratorioalan tutkintoon :D bioanalyytikko on siis ammattikorkeakoulututukinto joten voin ammattikoulusta jatkaa sinne jos kiinnostusta vielä riittää! Menen vain hieman eri kautta kun alunperin ajattelin. Ja ammattikoulututkinto on siinä mielessä parempi että olen jo valmistynut ammttiin kun lukiosta en vielä ammattia saa. Juuri viimekerralla terapiassa murehdin sitä että kaikki kaverit valmistuu nyt jo lukiosta ja mä vasta alan opiskelemaan mutta se sitten oli että niinhän niilläkin alkaa se nyt, ei lukio ole ammati vaan kaikki kuitenkin jatkaa vielä opiskelua yliopistoon tai ammattikorkeaan eli mä valmistun ennen niitä varsinaiseen ammattiin! hehe. Toki osa on nyt ammattikoulussa ja saa ammatin ennen mua. Mutta muutama vuosi sinne tänne! Ei se ole siitä kiinni, ehdin mä niitä töitä ja opiskelua vielä tekemään ihan riittävästi!

Okei nyt mun on pakko mennä siivoamaan! :D Hyvää yötä kaikille! :)♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos jo etukäteen kommentista, arvostan kaikkia sanoja:)♥
Kommentinvalvonta on käytössä joten voit sanoa jos et halua kommenttiasi julkaistavan:)
Vastaan kommentteihin pääasiassa omaan blogiini.